Czy jest coś, co może w tym temacie zaskoczyć? Szczególnie kogoś, kto, zajmuje się tym od jakiegoś czasu?
Nawyki i skuteczne działanie to moje koniki. Poza kompetencjami miękkimi, czytelnictwem i dietą dla mózgu oczywiście Gdy zobaczyłam ten kurs w ofercie platformy Szkolna 24.pl, w pierwszym momencie w mojej głowie zaświtała myśl – To dla mnie!!! Później nastąpiło zawahanie. Eeee, pewnie znowu będą same oczywistości. Strata czasu – pomyślałam. Skusiłam się jednak na obejrzenie filmowego nagrania informującego o planie kursu i postanowiłam go zrealizować. Efekt? Jestem wyposażona w narzędzia, które z pewnością wykorzystam.
Zaskoczona może się nie czuję, ale na pewno poznałam nowe techniki, które zastosuję u siebie i w pracy z moimi uczniami. A ponieważ rok 2018 zadedykowała nawykom, o czym możesz przeczytać TUTAJ, lekcje z kursu zastosuję jak najszybciej.
Kurs NAWYKI SKUTECZNEGO DZIAŁANIA przygotowany przez Aleksandrę Zwolińską opiera się na książce „7 nawyków skutecznego działania” S. R. Covey’a.
Zamiast zgubnych i nie zawsze efektywnych technik zarządzania czasem, autorka kursu proponuje pracę nad nawykami, bo przecież ludzie sukcesu to ci, którzy mają nawyki prowadzące do sukcesu.
Ludzie proaktywni pracują tam, gdzie ich wysiłki mają szansę przynieść efekt, a ich pozytywna energia sprawia, że ich obszar wpływu powiększa się.
Kurs składa się z krótkich 54. modułów, dzięki czemu 4 godziny pracy nad nim można sobie wygospodarować elastycznie według swoich potrzeb i możliwości. Jasna sprawa, że żadne szkolenie nie zadziała, bo działa tylko działanie po szkoleniu. Zatem materiały dodatkowe w postaci ćwiczeń są doskonałym i niezbędnym elementem kursu. Moim zdaniem można je wykorzystać od zaraz w pracy z uczniami na przykład podczas zajęć wychowawczych.
Poważnie podeszłam do tego tematu i zanotowałam sobie 14 stron notatek w moim „szkoleniowym zeszycie”. Sporo lekcji do przepracowania.
Z Tobą podzielę się trzema, które są dla mnie bardzo cenne.
1. Kamienie milowe
Czym od rana wypełniasz swój dzienny słoik? Kamieniami czy piaskiem?
Radość odhaczania małych spraw może być zgubna. Gdy nadejdzie wieczór, nie masz już siły na toczenie głazu czy zjedzenie żaby.
Ja ostatnio zauważyłam na czym polega mój największy problem. Zbyt dużo czasu poświęcam na sprawy, których w ogóle nie planuję, bo czuję, że powinnam gasić wszystkie pożary i pomagać w realizacji cudzych planów.
2. Magia drugiej ćwiartki
Tutaj mieszczą się osiągnięcia, o których zawsze marzysz, ale nigdy na to nie ma czasu. Napisać książkę fajnie by było, ale kto dzisiaj ma na to czas… 😉 Przeczytać 50 książek w roku – super sprawa, ale kiedy…
No właśnie, codziennie po trochu, nie w jakichś romantycznych warunkach, na obrzeżach codzienności. Da się, ale tylko pod warunkiem, że zajmiesz się w pierwszej kolejności sprawami ważnymi, ale nie tymi, które są pilne. Pożary zostawiamy
3. Ostrzenie piły
Nazwa nawyku nawiązuje do anegdoty o wielce zmęczonym drwalu, który z wielkim wysiłkiem ścinał w lesie drzewa. Tak ciężko pracował, że zapomniał o ostrzeniu piły i praca tępym narzędziem była dla niego absolutnie wyczerpująca. Jednak nie chciał stracić ani chwili, aby ją ponownie zaostrzyć. I tak koło się zamyka…
W skrócie – nie dbamy o zarządzanie czasem, ale o zarządzanie energią. Kolejny bardzo ważny dla mnie temat. Jeśli chcesz poczytać o nim więcej, zapraszam Cię do lektury artykułu NIE ZARZĄDZAJ CZASEM, TYLKO ENERGIĄ.
Nawyk ten uwzględnia cztery wymiary odnowy, w tym także ten fizyczny, czyli: właściwe odżywianie (a więc moja ukochana DIETA DLA MÓZGU ), ćwiczenia fizyczne, ruch (kolejny postulat FitEdukacji) i sen (z realizacją tego punktu mam akurat największy problem ).
Czego jeszcze możesz się dowiedzieć z kursu?
Poznasz miedzy innymi:
* bardzo obrazową i otwierającą oczy metaforę gęsi i jaja,
* sposób na skuteczne i „ludzkie” delegowanie,
* RUMAKI, które Cię błyskawicznie przetransportują do wymarzonego miejsca,
* koncepcję tożsamości Roberta Dilts’a.
Nie ograniczaj swojej skuteczności do wrzucenia tego kursu na „potem”, ale po prostu go zrób. Solidnie, z wypełnianiem wszystkich zalecanych ćwiczeń