Kiedy mali ludzie są wyczerpani wielkimi emocjami, naszą rolą jest dzielić się z nimi spokojem, a nie dołączać do ich chaosu.
L. R. Knost
Zróbmy co w naszej mocy, aby wprowadzić spokój, a jednocześnie dajmy dowód na to, że odczucia naszych uczniów są dla nas ważne.
- Usiądźcie wspólnie w okręgu. Każdy niech ma przed sobą czystą Kartę rozpoznania emocji i długopis. Włącz muzykę, która pozwoli się Wam wyciszyć.
2. KARTA ROZPOZNANIA SWOICH EMOCJI, którą każdy uczeń ma przed sobą, niech będzie zbudowana z 6-ciu okienek, a w każdym z nich umieść osobne pytanie i miejsce na zapisanie odpowiedzi.
3. Porozmawiajcie o tym, co zapisaliście. Z pewnością wysnujecie wspólne wnioski.
4. Zastanówcie się wspólnie – CO MOŻEMY ZROBIĆ W TEJ SYTUACJI? I JAKI TO MOŻE MIEĆ WPŁYW NA INNYCH?
Przypuszczam, że padną słowa, iż nasze pojedyncze działania są kroplą w morzu.
Włącz wtedy krótki film, który pięknie obrazuje moc wielu takich kropel, ich wagę i skalę.
Wniosek jest jeden – warto połączyć siły i dbać o każdą kroplę.
Te krople, te pojedyncze działania nie tylko niosą pomoc innym, ale też nawadniają naszą duszę wrażliwością. Stajemy się bardziej subtelni, empatyczni.
Postaraj się tak pokierować rozmową, abyście weszli na szlak analogii – jeden człowiek może zapoczątkować ocean dobra, ale tak samo jeden człowiek może zainicjować morze zła.
Zaprezentuj plakat, który będzie wprowadzeniem do kolejnego punktu zajęć.
5. Czas na niecodzienną analizę.
Zadaj uczniom pytanie:
Co się dzieje podczas odwodnienia organizmu?
Nadmierna utrata płynów prowadzi do:
- Zwiększenia temperatury ciała
- Zmniejszenia objętości krwi
- Przyspieszonego tętna
- Ograniczenia przepływu krwi do mięśni
- Obniżenia ciśnienia krwi
- Zmniejszenia objętości wyrzutowej oraz pojemności minutowej serca
- Zwiększenia ryzyka udaru cieplnego a nawet zgonu
Co się dzieje podczas odwodnienia duszy? Co może być przyczyną odwodnienia duszy?
Na to pytanie odszukajcie wskazówek w ciekawym materiale filmowym.
Przykładowe wnioski:
Nie czekaj z wdzięcznością na nic wielkiego
Bądź wdzięczny, a wszystko stanie się wielkie
Gdy przestałem czekać na coś ważnego
To nagle wszystko stało się ważne
I nagle wszystko stało się ważne.
Czujesz, że sama/ sam potrzebujesz zadbać o swój wewnętrzny spokój i dobrostan, aby móc skutecznie się nim dzielić z uczniami?
Potrzebujesz więcej takich rozwiązań, jak te zaprezentowane w scenariuszu?
Zapraszam Cię do wykupienia szkolenia online dla Rady Pedagogicznej w Twojej szkole. To będzie ważna kropla dla Waszej wspólnej działalności.
JAK ZBUDOWAĆ NAUCZYCIELSKI DOBROSTAN W TRUDNEJ CODZIENNOŚCI?
Skorzystaj z tej możliwości, póki szkolenie jest dostępne, czyli do końca marca.
DO 15 MARCA TRWA PROMOCJA!!! SPRWADŹ plan i zadecyduj.
TO JEST TO, CZEGO POTRZEBUJĘ – chcę sprawdzić plan warsztatu.
W kwietniu warsztat znika z oferty.