Masz ogrom pracy z projektowaniem lekcji ?
Czujesz przytłoczenie, zmęczenie, a marazm Twoich uczniów zaczyna przenikać do Twoich myśli?
Nie masz już czasu ani siły, aby projektować jakieś nowe programy, jednak z drugiej strony marzysz o czymś świeżym?
Chciałabyś, chciałbyś zaoferować swoim uczniom lekcje wychowawcze (zajęcia z doradztwa zawodowego) skrojone na miarę ich potrzeb i obecnych czasów?
Jak by to było, skoncentrować się na kompetencjach przyszłości i rozwoju, który miałaby realny wpływ na życie Twoich uczniów i ich zawodowe wybory?
Jak by to było nie siedzieć już wieczorami nad przygotowaniem zajęć, tylko spędzić czas z rodziną, ze swoimi dziećmi?
Jak by to było uwolnić swój czas i złapać oddech?
Czy to nie paradoks, że wybierając zawód nauczyciela, każdy z nas miał gdzieś z tyłu głowy, że dzięki temu będzie miał więcej czasu dla swoich dzieci, dla siebie, niż statystyczny Polak? Ironia realiów zatrważa.
Te zmartwienia dotyczą: nauczycieli, wychowawców, doradców zawodowych, dyrektorów szkół.
Jest to smutne…
Przychodzę do Ciebie z rozwiązaniem. Proponuję Ci pakiet sześciu gotowych scenariuszy lekcji – rozpisanych krok po kroku, opatrzonych prezentacją i materiałami PDF.
Ten produkt jest w pełni przygotowany do natychmiastowego użycia.
Mniej pracy, więcej czasu dla siebie i bliskich.
Mniej bólu, więcej przyjemności.
Mniej ciężkich, oklepanych tematów, więcej inspiracji i lekkości.
Mniej nudy i czarnych kafelków, więcej zaangażowanych spojrzeń Twoich uczniów.
Wystarczy odpakować paczkę, załadować do komputera i działać!
Co znajdziesz w środku? Jakie tematy, jakie cele możesz zrealizować wykorzystując nasze scenariusze?
Temat: Co mogę zrobić, aby podkręcić swój mózg?
CELE ZAJĘĆ:
- Zapoznanie się z rozumieniem talentów wg Gallupa.
- Obserwacja swoich zachowań i upodobań wg klucza Gallupa – rozpoznanie swoich dominujących talentów.
- Poznanie łańcuchowej metody skojarzeń.
- Przyswojenie podstawowej wiedzy o mózgu i hipokampie.
- Budowanie nawyku picia wody i nawyku wdzięczności.
Temat: Dlaczego tak się czuję i co mogę z tym zrobić?
CELE ZAJĘĆ:
- Rozróżnienie pojęć: umysł i mózg.
- Zapoznanie się z podstawami samoregulacji (odróżnienie od samodyscypliny).
- Wprowadzenie pojęcia inteligencji emocjonalnej i celu nabycia takiej kompetencji.
- Budowanie nawyku picia wody i nawyku wdzięczności.
Temat: Jak reaguję na zmianę? – moje przekonania (cz.1.)
CELE ZAJĘĆ:
- Inspiracja do podważania przekonań.
- Refleksja na temat zmiany w ogóle.
- Wprowadzenie do fabuły książki „Kto zabrał mój ser?”*
- Projektowanie mapy myśli w Canvie.
- Budowanie nawyku picia wody i nawyku wdzięczności.
*Scenariusz jest tak przygotowany, że uczniowie nie muszą wcześniej zapoznawać się z tekstem.
Temat: Jak reaguję na zmianę? – mój kalendarz sukcesów (cz.2.)
CELE ZAJĘĆ:
- Przełożenie tekstu literackiego na rysnotkę.
- Refleksja na temat bohaterów książki Spencera Johnsona.*
- Rozważania na temat naszych osobistych reakcji na zmianę.
- Autorefleksja nad tym, czego już dzisiaj (i jak) mógłbym nauczyć innych.
- Projektowanie osobistego kalendarza sukcesów.
- Budowanie nawyku picia wody i nawyku wdzięczności.
*Scenariusz jest tak przygotowany, że uczniowie nie muszą wcześniej zapoznawać się z tekstem.
Temat: Zorganizuj się i miej czas na pasję (cz.1.)
CELE ZAJĘĆ:
- Refleksja na temat naszych przekonań o czasie.
- Analiza nad rozkładem naszych zajęć i aktywności podczas doby.
- Zagospodarowanie wolnego czasu na realizację swoich pasji (projektowanie infografiki).
- Budowanie nawyku picia wody i nawyku wdzięczności.
Temat: Zorganizuj się – skuteczne strategie organizacji pracy (cz.2.)
CELE ZAJĘĆ?
- Rozważania na temat chronicznego zmęczenia i przeciążenia.
- Projektowanie plakatu motywującego do budowania nawyku picia wody.
- Analiza koła życiowych potrzeb.
- Zaznajomienie się z metodą Pomodoro.
- Budowanie nawyku picia wody i nawyku wdzięczności.
Jak widzisz, sięgam do tematów, które nie są typowo związane ze szkolną edukacją. Uwielbiam łączyć rożne światy – rozwoju osobistego, marketingu, przedsiębiorczości, wiedzy o zdrowiu, neuronauk i sztuki. Takie podejście zrewolucjonizowało moją pracę. To samo zrobi z Twoją.
Wchodzisz w to?
Potrzebujesz tego pakietu, by uwolnić swój czas i ożywić swoich uczniów !