JAK ZACZĄĆ I JAK OCENIĆ ROZPRAWKĘ?


W swojej pracy chciałbym udowodnić, że…, Według mnie…, Moim pierwszym argumentem…, Moim drugim argumentem…
Dość! Wybucham! Schematyzm pisania przekłada się na schematyzm myślenia, a ja nie chcę pracować z robotami. Moim uczniom podrzucam więc pomocnicze zestawy, które pomogą im oderwać się od tego skostniałego wzorca. Może skorzystasz?


Oto kilka zwrotów, które mogą się przydać. Tak na dobry początek wink     

Przydatne zwroty – do pobrania


Będąc uczennicą pisałam nieźle, ale nigdy nie potrafiłam napisać dwa razy tak samo dobrej pracy. Dlaczego? Przecież to jest powtarzalne. Sęk w tym, że otrzymywałam niewiele mówiący komunikat: dobry, bardzo dobry, dostateczny. Hmmm…???

Na szczęście już wiem, że istnieje coś takiego jak ocenianie kształtujące wink Z pewnością stosujesz. Może taka karta samodzielnej oceny przyda się Twoim uczniom?

 Ocena rozprawki – do pobrania


A jeśli poszukujesz pomysłu na niebanalną lekcję o rozprawce, zapraszam Cię TUTAJ.  Będzie kolorowo smile

 

Shopping Cart
Scroll to Top