W swojej pracy chciałbym udowodnić, że…, Według mnie…, Moim pierwszym argumentem…, Moim drugim argumentem… Dość! Wybucham! Schematyzm pisania przekłada się na schematyzm myślenia, a ja nie chcę pracować z robotami. Moim uczniom podrzucam więc pomocnicze zestawy, które pomogą im oderwać się od tego skostniałego wzorca. Może skorzystasz?
Oto kilka zwrotów, które mogą się przydać. Tak na dobry początek
Przydatne zwroty – do pobrania
Będąc uczennicą pisałam nieźle, ale nigdy nie potrafiłam napisać dwa razy tak samo dobrej pracy. Dlaczego? Przecież to jest powtarzalne. Sęk w tym, że otrzymywałam niewiele mówiący komunikat: dobry, bardzo dobry, dostateczny. Hmmm…???
Na szczęście już wiem, że istnieje coś takiego jak ocenianie kształtujące Z pewnością stosujesz. Może taka karta samodzielnej oceny przyda się Twoim uczniom?
Ocena rozprawki – do pobrania
A jeśli poszukujesz pomysłu na niebanalną lekcję o rozprawce, zapraszam Cię TUTAJ. Będzie kolorowo