Umiejętności komunikacyjne są kluczowe, aby prowadzić satysfakcjonujące życie. Z tego względu język polski to bardzo praktyczny i życiowy przedmiot w szkole. Taką miałam opinię i dlatego między innymi wybrałam zawód nauczyciela języka polskiego.
Przekonałam się jednak, że pomimo tego, iż naprawdę piękne treści i wartości, jako poloniści, propagujemy na naszych lekcjach, zdecydowanie za mało czasu poświęcamy na rozwój osobisty uczniów.
Stąd narodziły się moje dwa pomysły: Wychowanie do osobistego rozwoju i FitEdukacja.
Postanowiłam, że tym właśnie zajmę się w swoim życiu.
Od dwóch lat prowadzę bloga. Kiedy go zakładałam, nie myślałam, że moja działalność ewoluuje aż tak bardzo. O moich planach opowiem Ci więcej podczas urodzinowej kampanii, którą organizuję od 3 do 7 września 2018 roku. Obserwuj mój profil na Facebooku , a będziesz na bieżąco
Dzisiaj chciałabym Ci przedstawić dwa narzędzia, których warto użyć na pierwszych zajęciach języka polskiego. Przygotowałam je specjalnie po to, aby włączyć realne kształtowanie kompetencji miękkich do podstawy programowej.
1. Po pierwsze, proponuję zacząć od tego, abyś przemówił do swoich uczniów językiem korzyści. JĘZYK POLSKI JĘZYKIEM KORZYŚCI, czyli siedem powodów, dla których warto, abyś przychodził na moje lekcje to artykuł, w którym znajdziesz gotowy spis takich powodów.
2. Po drugie, PLANOWANIE CELU DŁUGOTERMINOWEGO. Poniżej widzisz proste narzędzie, które pozwala nam spojrzeć na siebie i nasze cele w perspektywie wieloletniej. Trudne, ale wyzwalające i mobilizujące. I dla nauczyciela i dla ucznia
3. Po trzecie, KOŁO ŻYCIA Z JĘZYKA POLSKIEGO, które pozwoli Twojemu uczniowi na samodzielną ocenę swoich umiejętności w poszczególnych cząstkach polonistycznego tortu.
Jestem pewna, że te narzędzia są w stanie bardziej zmobilizować Twoich uczniów niż zapoznawanie ich z treściami podstawy programowej na najbliższy rok.
A jeśli będziesz do nich systematycznie powracał, zbudujesz w swoich uczniach coś jeszcze bardziej cennego – nawyk samorozwoju.
Co o tym myślisz? Skorzystasz?