jak uczyć po pandemii

Jak przygotować uczniów na powrót po lockdownie?

Oto badane zmiennie z zakresu dobrostanu psychicznego, jakie wzięła pod uwagę w badaniu Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę:

  • zadowolenie z życia • ocena samopoczucia • wsparcie społeczne • samookaleczenia • próby samobójcze

Są one zebrane w raporcie Negatywne doświadczenia młodzieży w trakcie pandemii .

Wydaje się, że są one ułożone w pewnej gradacji. Ponieważ jestem zwolenniczką działania w zakresie pola wpływu, chciałabym się skupić na dwóch pierwszych zmiennych.

Tylko poprzez konfrontację dzieci uczą się przekraczać swoją strefę komfortu, rozwijają wytrwałość i umiejętności rozwiązywania problemów, a ostatecznie zwiększają swoją zdolność do osiągania celów i wnoszenia wkładu w świat.

Kiedy dziecko ma poczucie, że wnosi coś do tego świata i ma wpływ na swoje marzenia, rośnie jego WAŻNOŚĆ. Te dwie dodatkowe nogi dają SIŁĘ.

 

Jak przekuć kryzys czy jakiekolwiek doświadczenie wypychające ze strefy komfortu? Proponuję pracę na zasobach i myśleniu pytajnym.

 

Praca z takim zestawem pytań, pozwoli nam i naszym uczniów pozytywnie wejść w kolejną zmianę. Myślę, ze warto wykonać to ćwiczenie jeszcze przed powrotem do szkoły.

 

pomysł na lekcję po lockdownie

*Potrzebujesz tej grafiki w wersji pdf? Napisz do mnie maila: fitedukacja@gmail.com

 

Przykładowy wniosek po analizie zasobów:

Jeśli coś DZIAŁA- RÓB TEGO WIĘCEJ.
Jeśli coś nie działa- RÓB COŚ INNEGO.

 

 

Porozmawiaj z uczniami o tym, że czasami marzymy, aby coś się w naszym życiu wydarzyło, ale jednocześnie jesteśmy ślepi na zmianę. Nie dostrzegamy, że zmian już się dzieje.  Obejrzyjcie wspólnie krótki film.

 

 

Przypomnijcie sobie wspólnie o tym, jak czekaliście, aby znowu można się było spotkać w szkole. Chociaż jesteśmy pełni obaw, warto zacząć cieszyć się tym, że nasze oczekiwania stają się rzeczywistością.

 

Zadanie domowe – Wyślij uczniom zestaw pozytywnych afirmacji. Zaproponuj, aby pocieli je w ten sposób, by każde zdanie było na osobnej karteczce. Następnie rzuć wyzwanie, w którym weźmiecie udział całą klasą. Będziecie każdego dnia o poranku losować jedną afirmację i starać się do niej wracać myślami jak najczęściej.

 

powrót do szkoły po pandemii

 

 

  1. Mogę wykonać to zadanie najlepiej, jak potrafię.
  2. Jestem wystarczająca, wystarczający.
  3. Staję w obronie siebie.
  4. Mam wszystko, czego potrzebuję.
  5. Codziennie się rozwijam i uczę czegoś nowego.
  6. Moje błędy pomagają mi się uczyć.
  7. Potrafię być odważna, odważny.
  8. Jestem gotowa/ gotowy podjąć wyzwanie, bez względu na wynik.
  9. To będzie piękny dzień, ponieważ będę skupiać się na tym, co dobre.
  10. Wiem, że jestem pełna talentów/ pełen talentów potrzebuję je tylko odkryć i dobrze poznać.

 

 

Ucz z lekkością i dawaj dzieciom siłę, to wystarczy.

 

Szukasz lekkiego i praktyczne podejścia do edukacji? Zachęcam Cię do zaopatrzenia się w zestaw unikalnych scenariuszy lekcji. Mam materiał, który wyposaży Cię w pomysły do końca roku.

 

Skorzystaj z majowej promocji:

PAKIET 1  w cenie 79 zamiast 200 

PAKIET 2 w cenie 79 zł zamiast 200 

 

 

 

 

Shopping Cart
Scroll to Top